Alles draait om een goede service
Bij Morel Onderhoudsbedrijf kunt u terecht voor de meest uiteenlopende onderhouds- en timmer-werkzaamheden. Alexander Morel draait zijn hand niet om voor een stevige verbouwing. Maar ook als het gaat om het plaatsen van bijvoorbeeld een dakkapel, een VELUX dakraam, een nieuwe keuken of badkamer kunt u hem bellen. In 2004 is hij met het bedrijf begonnen.
Dat is alweer een tijdje?
“Ja aanvankelijk was ik vooral actief op het gebied van het plaatsen van keukens, badkamers en tegelwerk. Dan heb je bij mensen een keuken geplaatst en vragen ze je later terug met de vraag of je ook een serre kunt bouwen. Ik ben toen diverse cursussen gaan volgen zodat ik mijn klanten van A tot Z kan bedienen.”
Hoe ga jij te werk?
“We hebben eerst een kennismakingsgesprek en nemen de vraag van de klant door. Stel, hij wil een nieuwe badkamer. Dan lopen we alles na, muren, vloeren, plafond. Alle wensen breng ik in kaart. Voor het sanitair neem ik hem mee naar de leverancier. Ik werk bijvoorbeeld alleen maar met merkproducten. Het gaat om kwaliteit. Overigens hoeft dat niet heel duur te zijn. Ik kan altijd met korting inkopen. Vervolgens maak ik een offerte. Dát is ook het bedrag wat het de klant gaat kosten. Tenzij tijdens het bouwen van de nieuwe badkamer iets onvoorziens naar voren komt of wanneer de klant plotseling iets anders wil. Maar in principe is de offerte het eindplaatje. Ik bespreek deze met de klant en als hij akkoord is ga ik aan de slag.”
Wat vind je leuk aan je vak?
“Het is ten eerste leuk omdat ik er goed in ben. En ten tweede omdat ik het heel afwisselend werk vind. Ik kom telkens bij andere mensen over de vloer en de werkzaamheden zijn ook elke keer weer anders. De ene week sta ik bijvoorbeeld de vensterbanken die ik op maat heb gemaakt te schilderen en de week daarop plaats ik ergens een VELUX dakraam.”
Bij Morel Onderhoudsbedrijf kunt u terecht voor de meest uiteenlopende onderhouds- en timmer-werkzaamheden. Alexander Morel draait zijn hand niet om voor een stevige verbouwing. Maar ook als het gaat om het plaatsen van bijvoorbeeld een dakkapel, een VELUX dakraam, een nieuwe keuken of badkamer kunt u hem bellen. In 2004 is hij met het bedrijf begonnen.
Dat is alweer een tijdje?
“Ja aanvankelijk was ik vooral actief op het gebied van het plaatsen van keukens, badkamers en tegelwerk. Dan heb je bij mensen een keuken geplaatst en vragen ze je later terug met de vraag of je ook een serre kunt bouwen. Ik ben toen diverse cursussen gaan volgen zodat ik mijn klanten van A tot Z kan bedienen.”
Hoe ga jij te werk?
“We hebben eerst een kennismakingsgesprek en nemen de vraag van de klant door. Stel, hij wil een nieuwe badkamer. Dan lopen we alles na, muren, vloeren, plafond. Alle wensen breng ik in kaart. Voor het sanitair neem ik hem mee naar de leverancier. Ik werk bijvoorbeeld alleen maar met merkproducten. Het gaat om kwaliteit. Overigens hoeft dat niet heel duur te zijn. Ik kan altijd met korting inkopen. Vervolgens maak ik een offerte. Dát is ook het bedrag wat het de klant gaat kosten. Tenzij tijdens het bouwen van de nieuwe badkamer iets onvoorziens naar voren komt of wanneer de klant plotseling iets anders wil. Maar in principe is de offerte het eindplaatje. Ik bespreek deze met de klant en als hij akkoord is ga ik aan de slag.”
Wat vind je leuk aan je vak?
“Het is ten eerste leuk omdat ik er goed in ben. En ten tweede omdat ik het heel afwisselend werk vind. Ik kom telkens bij andere mensen over de vloer en de werkzaamheden zijn ook elke keer weer anders. De ene week sta ik bijvoorbeeld de vensterbanken die ik op maat heb gemaakt te schilderen en de week daarop plaats ik ergens een VELUX dakraam.”
Ja, hoe zit dat met VELUX?
“Ik volg jaarlijks bij VELUX een training om de VELUX-producten efficiënt en op de juiste wijze te plaatsen. Het is immers een kwaliteitsproduct. En om die kwaliteit te waarborgen moet het wel goed worden toegepast. Daarom haal ik mijn certificaten. Onder andere ook voor de nieuwe dakraamsystemen. Vandaar.”
Wat vind je het allerleukst?
“Moeilijke vraag want eigenlijk vind ik alle aspecten van mijn werk heel leuk. Maar dat is een flauw antwoord. Ten eerste vind ik het verlenen van service leuk. Ik ontzorg mensen. Zij hebben een vraag of wens en ik lever daar het juiste antwoord op. En dat ik dat goed doe blijkt uit het feit dat ik in de afgelopen jaren een vaste klantenkring heb opgebouwd.”
Waar mag men je voor wakker maken?
“Voor het leggen van een mooie vloer. En dat kan zowel een houten vloer zijn als een laminaatvoer. Maar ook het traject wat daar aan vooraf gaat, vind ik mooi. Dan bedoel ik vooral het adviesdeel. Wat voor soort ondervloer nodig is en hoe je die goed en op de juiste wijze legt.”
Dat lijkt mij niet zo moeilijk?
Lachend: “Dat denk je. Weet je dat ik een keer een vloer heb weggehaald en daar lag een isolatiefolie onder. Alleen verkeerd om. Tja en dan heb je er weinig aan kan ik je vertellen.”
Hoe zit het eigenlijk met garantie?
“Ik geef uiteraard garantie over de werkzaamheden die ik heb uitgevoerd.”
“Ik volg jaarlijks bij VELUX een training om de VELUX-producten efficiënt en op de juiste wijze te plaatsen. Het is immers een kwaliteitsproduct. En om die kwaliteit te waarborgen moet het wel goed worden toegepast. Daarom haal ik mijn certificaten. Onder andere ook voor de nieuwe dakraamsystemen. Vandaar.”
Wat vind je het allerleukst?
“Moeilijke vraag want eigenlijk vind ik alle aspecten van mijn werk heel leuk. Maar dat is een flauw antwoord. Ten eerste vind ik het verlenen van service leuk. Ik ontzorg mensen. Zij hebben een vraag of wens en ik lever daar het juiste antwoord op. En dat ik dat goed doe blijkt uit het feit dat ik in de afgelopen jaren een vaste klantenkring heb opgebouwd.”
Waar mag men je voor wakker maken?
“Voor het leggen van een mooie vloer. En dat kan zowel een houten vloer zijn als een laminaatvoer. Maar ook het traject wat daar aan vooraf gaat, vind ik mooi. Dan bedoel ik vooral het adviesdeel. Wat voor soort ondervloer nodig is en hoe je die goed en op de juiste wijze legt.”
Dat lijkt mij niet zo moeilijk?
Lachend: “Dat denk je. Weet je dat ik een keer een vloer heb weggehaald en daar lag een isolatiefolie onder. Alleen verkeerd om. Tja en dan heb je er weinig aan kan ik je vertellen.”
Hoe zit het eigenlijk met garantie?
“Ik geef uiteraard garantie over de werkzaamheden die ik heb uitgevoerd.”